ارتباط در واتس اپ

ارتباط در تلگرام

برو بالا

عالی ترین آنتی اکسیدان (زردچوبه) طبیعی را بیشتر بشناسید

220

عالی ترین آنتی اکسیدان (زردچوبه) طبیعی را بیشتر بشناسید

شناخته شده است که زردچوبه رادیکال های آزاد استخراج می کند ، از پراکسیداسیون جلوگیری می کند و پیچیدگی آهن را کاهش می دهد - این همه نتیجه مستقیم خواص آنتی اکسیدانی آن است. و نه تنها زردچوبه بلکه حتی روغن آن نیز خاصیت آنتی اکسیدانی دارد.در مطالعه دیگری روی موش ها ، زردچوبه به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی خود توانست از استرس اکسیداتیو ناشی از دیابت جلوگیری کند.

خواص و فواید زرد چوبه

فواید زردچوبه عمدتا به دلیل فیتوشیمیایی بودن آن است. ترکیبات زردچوبه به نام کورکومینوئیدها (مانند کورکومین ، دی متیوکسی کورکرومین و بیسمیتوکسی کورکومین) فواید زیادی برای سلامتی انسان دارند - که در این بخش در مورد بهداشت تغذیه ای در رطوبت به طور مفصل بحث خواهیم کرد. کدو سبز همچنین حاوی روغنهای فرار به نامهای Atlanton ، Thormeron و Zingiburn است. سایر مواد تشکیل دهنده شامل زردچوبه ، پروتئین ، رزین و قندها است.

تاریخچه زردچوبه چیست؟

این گیاه هزاران سال است که در آسیا مورد استفاده قرار می گیرد و قسمت عمده ای از آیورودا ، طب سنتی چینی ، داروهای جانبی و اونانی است.

فواید سلامتی و خواص قابل توجه زردچوبه چه چیزهایی هستند؟

زردچوبه به غلبه بر التهاب کمک می کند و همچنین به درمان بیماری های تحریک کننده مانند سرطان و آرتروز کمک می کند. این ادویه به دلیل ترکیب کورکومین دارای فواید عصبی و قلبی عروقی نیز می باشد. این بخش از Moist Health لیستی جامع از فواید زردچوبه دارد.

ویژگی های ضد التهابی زردچوبه:

در چندین مطالعه ، کورکومین یک ترکیب قدرتمند در زردچوبه بود که می تواند تورم بدن را کاهش دهد. یکی از راه های افزایش مصرف زردچوبه افزودن آن به غذاها هنگام پخت و پز است - که ممکن است قبلاً این کار را انجام داده باشید. همچنین می توانید چای زردچوبه بنوشید - چهار فنجان آب و یک قاشق چای خوری زردچوبه را جوش بیاورید. برای طعم دادن می توانید لیمو یا عسل نیز اضافه کنید.

 زردچوبه برای بهبود سلامت مغز و جلوگیری از بیماری های عصبی:

کورکومین موجود در زردچوبه همچنین می تواند بازسازی سلول های مغزی را افزایش دهد. معطر - زردچوبه ماده موثره دیگری در زردچوبه است.کخ می تواند رشد سلولهای بنیادی عصبی در مغز را تا 80٪ افزایش دهد. کورکومین موجود در زردچوبه می تواند به درمان افسردگی ، دیسکینزی (اختلال حرکتی ارادی) و نوروپاتی دیابتی کمک کند. در سایر مطالعات حیوانی ، کورکومین نیز اثرات مفیدتری نسبت به استرس مزمن نشان داد.

زردچوبه برای جلوگیری از بیماری های قلبی:

خواص آنتی اکسیدانی زردچوبه ، به ویژه در مورد دیابت ، توسط قلب محافظت می شود. کورکومین موجود در زردچوبه به کاهش سطح کلسترول خون کمک می کند و در نتیجه به سلامت قلب کمک می کند.

زردچوبه برای جلوگیری از سرطان:

کورکومین در چندین مطالعه خواص ضد سرطانی را نشان داده است. در واقع ، کشورهایی که حدود 100 تا 200 میلی گرم زردی در روز مصرف می کنند ، کمتر به سرطان مبتلا می شوند. در برخی از بیماران سرطانی که از زردچوبه استفاده کرده اند ، تشکیل تومور کاهش می یابد. در برخی موارد دیگر ، مواد شیمیایی موجود در سیستم ایمنی بدن که سلول های سرطانی را از بین می برند ، غلظت بیشتری دارند.

تاخیر در پیری و جوان ماندن با زردچوبه:

زردچوبه حاوی رنگدانه های کورکومینوئیدی است که به ژن هایی تبدیل می شوند که سنتز آنتی اکسیدان ها را افزایش می دهند. این از مغز و سلولهای پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند ، غلظت را بهبود می بخشد و حتی باعث ایجاد خطوط ریز و چین و چروک می شود.

زردچوبه برای کمک به درمان دیابت:

طبق تحقیقات علمی ، کورکومین می تواند سطح قند خون را کاهش دهد و بنابراین به جلوگیری از دیابت کمک می کند. در مطالعه دیگری ، بیماران دیابتی که به مدت 9 ماه دوز تجویز شده کورکومین دریافت کرده بودند ، کمتر در معرض دیابت بودند. همچنین ممکن است نحوه عملکرد سیستم ایمنی ایمنی فعال در بیماران دیابتی نوع 1 را تغییر دهد.همچنین ممکن است داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی تجویز شده برای بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 را تحریک کند. . کورکومین موجود در زردچوبه همچنین می تواند به درمان اختلالات کبدی مرتبط با دیابت کمک کند. این اثر آب مروارید دیابتی را در موش های آزمایشگاهی و همچنین مطالعه دیگری که توسط دانشگاه پزشکی پکن چین انجام شده است ، سرکوب می کند.

زردچوبه برای بهبود ایمنی بدن:

خواص ضد التهابی زردچوبه می تواند به میزان قابل توجهی ایمنی بدن را افزایش دهد. نشان داده شده است که کورکومین سلولهای ایمنی خاصی را مسدود می کند ، که اگر بیش از حد زیاد شود می تواند منجر به بیماری هایی مانند بیماری قلبی و چاقی شود.

زردچوبه مانند ضد عفونی کننده طبیعی کار می کند:

زردچوبه دارای خواص ضد باکتریایی بسیار خوبی در برابر باکتری های مختلف است که برخی از آنها شامل E. coli (استافیلوکوکوس اورئوس و تیفوئید سالمونلا) و خاصیت ضد عفونی کننده آن است.

زردچوبه برای سم زدایی کبد:

طبق مرکز پزشکی مریلند ، کورکومین موجود در زردچوبه باعث تولید صفرا در کبد می شود. همانطور که می دانیم کبد از صفرا برای دفع سموم استفاده می کند. همچنین کیسه صفرا سلول هایی تولید می کند که ترکیبات مضر را تجزیه می کنند.تاثیر سم زدایی کورکومین به قدری خوب است که می توان از آن برای درمان مسمومیت با جیوه نیز استفاده کرد.

زردچوبه برای کاهش درد قاعدگی:

یک مطالعه ایرانی نشان داده است که کورکومین موجود در زردچوبه شدت علائم قاعدگی را کاهش می دهد. این اثر را می توان به اثرات ضد التهابی آن نسبت داد. طبق کالج ایالتی Evergreen ، زردچوبه می تواند برای درمان گرفتگی قاعدگی - همانطور که پزشکان سنتی چینی و هندی از آن استفاده می کنند ، استفاده شود.

زردچوبه یک ضد درد طبیعی:

از آنجا که به تسکین التهاب کمک می کند ، زردچوبه می تواند به عنوان یک مسکن طبیعی عمل کند. این امر خصوصاً در مورد درد آرتروز صادق است. زردچوبه همچنین گردش خون را بهبود می بخشد ، که می تواند به تسکین درد کمک کند. دو قاشق غذاخوری زردچوبه را با آب مخلوط کنید تا خمیر شود و آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

 زردچوبه برای درمان اختلال دستگاه گوارش:

طبق یک مطالعه ، بیماری های معده مانند ریفلاکس اسید معده می تواند ناشی از التهاب و استرس اکسیداتیو باشد و باید با داروهای ضد التهاب و آنتی اکسیدان درمان شود. به همین دلیل زردچوبه می تواند گزینه مناسبی باشد. زردچوبه همچنین می تواند حساسیت مری به اسید را کاهش دهد و علائم بیماری ریفلاکس معده را کاهش دهد.

زردچوبه برای کمک به کاهش وزن و متابولیسم:

آیا می دانید چاقی منجر به التهاب در بدن می شود که در نهایت منجر به دیابت و بیماری های قلبی می شود؟ خواص ضد التهابی زردچوبه از همان ابتدا با این مسئله مقابله می کند. مصرف باعث جلوگیری از کلسترول و افزایش قند خون می شود که از چاقی جلوگیری می کند. وقتی بدن شما با التهاب بیش از حد دست و پنجه نرم نمی کند ، تمرکز روی کاهش وزن راحت تر است. زردچوبه همچنین گرمای بدن را افزایش می دهد ، که می تواند سوخت و ساز بدن شما را بهبود بخشد. کورکومین متابولیسم چربی را تنظیم می کند ، که در چاقی و مشکلات مرتبط نقش دارد.

کورکومین چه خواصی برای پوست دارد؟

آنتی اکسیدان های موجود در زردچوبه نقش مهمی در بهبود سلامت پوست دارند. این ادویه به درمان آکنه و حتی پسوریازیس کمک می کند. این می تواند علائم کشیدگی و رنگدانه های پوستی را درمان کند.

کمک به درمان پسوریازیس با زردچوبه:

زردچوبه می تواند آنزیم های التهابی مرتبط با پسوریازیس را مهار کند. همچنین می تواند سطح سیتوکین را کاهش دهد ، که التهاب سلول را تحریک می کند و می تواند منجر به پسوریازیس شود. استفاده از زردچوبه برای پسوریازیس بسیار آسان است. می توانید نصف قاشق چای خوری زردچوبه برداشته و به آب اضافه کنید. هم بزنید تا خمیر درست شود. یک لایه نازک از این پماد در پسوریازیس مفید است. لباس نخی و تنفسی بپوشید و یک شب آنجا را ترک کنید. حوله را برداشته و صبح روز بعد پوست خود را با آب گرم تمیز کنید. خواص ضد التهابی زردچوبه می تواند فواید زیادی در درمان پسوریازیس داشته باشد.

زردچوبه برای کمک به درمان آکنه و خشکی پوست:

خواص ضد باکتری زردچوبه به درمان آکنه کمک می کند. و خواص ضد التهابی آن ، التهاب ناشی از جوش را درمان می کند. زردچوبه را می توان برای پوست های چرب به عنوان شستشوی صورت یا بسته بندی صورت استفاده کرد. برای این منظور می توانید از زردچوبه نیز استفاده کنید. شیر و زردچوبه دارای خواص درمانی بسیار خوبی هستند که می توانند به درمان آکنه کمک کنند. یک قاشق چایخوری زردچوبه و 3 قاشق غذاخوری شیر - همراه با 2 قاشق غذاخوری آرد و چند قطره عسل. خوب مخلوط کنید و یک لایه نازک از این مخلوط را روی صورت خود بمالید. اجازه دهید به مدت 20 دقیقه خشک شود. سپس می توانید ماسک را با آب بشویید و مرطوب کننده دلخواه خود را بزنید. شیر و زردچوبه همچنین می توانند به درمان خشکی پوست کمک کنند. همان ماسک صورت می تواند به این امر کمک کند.

زردچوبه از چین و چروک جلوگیری می کند:

طبق یک مطالعه ژاپنی ، زردچوبه می تواند از ایجاد چین و چروک و رنگدانه جلوگیری کند. همچنین از کاهش کشش پوست ناشی از قرار گرفتن در معرض UVB مزمن جلوگیری می کند.

زردچوبه برای درمان علائم کششی:

زردچوبه برای علائم کشش عالی است. این امر دوباره به دلیل نفوذ کورکومین به غشای سلول است. کورکومین شناخته شده است که خصوصیات فیزیکی غشای سلول را تغییر می دهد و بنابراین می تواند علائم کشیدگی را درمان کند. همچنین می توانید از زردچوبه به عنوان خامه یا پنیر پنیر استفاده کنید. قبل از استحمام این خمیر را به پشت و شکم بمالید. حدود 20 دقیقه صبر کنید. سپس خمیر را در حمام بشویید.

زردچوبه برای بهبود سوختگی و التیام زخم :

خواص ضد التهابی و ضد عفونی کننده زردچوبه به تسکین سوختگی کمک می کند. همچنین ، سوختگی (حداقل بیشتر آنها) هنگام استفاده از زردچوبه بدتر نخواهد شد. همچنین می توانید زردچوبه را با روغن های دیگر مخلوط کنید تا بهبود یابد. فقط این مخلوط را روی مناطق آسیب دیده بمالید. خواص آنتی اکسیدانی و انقباضی زردچوبه به التیام زخم ها و کاهش اثرات زخم کمک می کند.

زردچوبه برای درمان رنگدانه های پوستی:

خاصیت سفید کننده زردچوبه می تواند به درمان رنگدانه های پوست کمک کند. این گیاه همچنین می تواند از پوست در برابر عفونت محافظت کند. تنها کاری که باید انجام دهید مخلوط کردن یک قاشق چایخوری زردچوبه و آبلیمو است. مخلوط را روی ناحیه آسیب دیده بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند. حداقل یک ساعت زیر آفتاب نروید. با آب سرد بشویید. این کار را می توانید هر روز قبل از استحمام انجام دهید.

زردچوبه برای درمان ترک کف پا:

خواص انقباضی زردچوبه به بهبود ترکهای پا کمک می کند. می توانید به میزان مساوی روغن کرچک و روغن نارگیل را مخلوط کرده و کمی زردچوبه به آن اضافه کنید تا خمیر به دست آید. این خمیر را روی پاشنه های ترک خورده خود بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند. سپس با آب سرد بشویید.

زردچوبه برای درمان هیرسوتیسم یا پرمویی:

این وضعیتی است که در آن موهای زائد صورت رشد می کند - و این به دلیل عدم تعادل هورمونی است. استفاده از زردچوبه به این امر کمک می کند. حتی خوردن زردچوبه می تواند عدم تعادل هورمونی که باعث ریزش مو می شود را درمان کند.

زردچوبه برای کمک به سم زدایی:

می توانید اسکراب زردچوبه را برای کمک به پوست خود تهیه کنید. یک قاشق غذاخوری زردچوبه را با یک قاشق غذاخوری آب و سرکه سیب (یا صورتی) مخلوط کنید. مخلوط را به آرامی در مناطق مشکل ماساژ دهید. بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب بشویید. در صورت باقی ماندن رنگ زرد ، می توانید از شوینده ملایم استفاده کنید. استفاده از این اسکراب دو تا سه بار در هفته به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند.

فواید زردچوبه برای مو چیست؟

ترکیبات زردچوبه در جلوگیری از ریزش مو مفید هستند و به درمان بیماری هایی مانند شوره سر کمک می کنند. از مزایای زردچوبه برای موهای شما می توان به موارد زیر اشاره کرد:

زردچوبه برای جلوگیری از ریزش مو:

مطالعات ویژه می گویند کورکومینوئیدهای زردچوبه می توانند به جلوگیری از ریزش مو کمک کنند. اگرچه شواهد کافی در این مورد وجود ندارد ، اما استفاده از زردچوبه در موهای شما هیچ عارضه جانبی مضر نخواهد داشت.

زرچوبه برای کمک به درمان شوره:

مخلوطی از زردچوبه و روغن زیتون می تواند شوره سر را برطرف کرده و سلامت پوست سر را بهبود بخشد. نسبت مساوی هر دو را مخلوط کرده و قبل از شامپو زدن به مدت 20 دقیقه روی موهای خود بگذارید.

زردچوبه برای درمان سندرم روده تحریک پذیر

زردچوبه همچنین برای درمان بیماری های دستگاه گوارش مرتبط با سندرم روده تحریک پذیر ناشی از التهاب استفاده می شود.به گفته مرکز پزشکی دانشگاه مریلند ، کورکومین میزان دو آنزیم موجود در بدن انسان را که مسئول التهاب هستند ، کاهش می دهد. اگر از مکمل کورکومین برای آرتروز استفاده می کنید ، این مقدار توصیه شده توسط بنیاد آرتروز است - 500 میلی گرم کورکومین دو بار در روز. اما ما توصیه می کنیم قبل از جستجوی مکمل ها با پزشک خود صحبت کنید.

 سیاه شدن پوست را کاهش دهید

این ادویه شگفت انگیز به کاهش برنزه شدن کمک می کند. بنابراین چگونه از زردچوبه استفاده می کنید؟ کمی زردچوبه را با کمی شیر و آبلیمو مخلوط کنید. این مخلوط را روی مناطق آسیب دیده بمالید. بعد از اینکه اجازه داد خشک شود ، آن را با آب بشویید.

 زردچوبه به عنوان کرم شب

همچنین می توانید از کرم شب با زردچوبه برای بهبود رنگ صورت خود استفاده کنید. به مقداری بادام (و پوست کنده) و یک قاشق چایخوری زردچوبه ، پنیر کوکتی ، آب لیمو ، زعفران و پودر چوب صندل نیاز خواهید داشت. همه چیز را با هم مخلوط کرده و در یخچال قرار دهید. مخلوط را هر شب مالش دهید و صبح بشویید.

 زردچوبه سرطان پستان است

یک مطالعه چینی نشان داد که کورکومین در درمان سرطان پستان موثر است. همچنین در مطالعه دیگری مشخص شد که این ترکیب در برابر سرطان روده بزرگ محافظت می کند. این کار با حساسیت سلولهای سرطانی در شیمی درمانی انجام می شود که زمینه را برای از بین بردن نرم کننده ها فراهم می کند. کورکومین همچنین می تواند در دهان بیمارانی که از سرطان گردن و سر رنج می برند استفاده شود و رشد سرطان را کاهش دهد. همچنین نشان داده شده است که کورکومین از عملکرد آنزیم های رشد سرطان جلوگیری می کند. زردچوبه ادویه ای است که ضد سرطان پستان است

 تقویت حافظه انسان با زردچوبه

مطالعه دیگر نشان می دهد که خواص آنتی اکسیدانی کورکومین می تواند باعث حفظ حافظه در انسان شود. در مطالعه دیگری ، این ترکیب آپوپتوز (مرگ سلول به عنوان بخشی از رشد بدن) را مهار می کند - که اثرات آن را به خواص آنتی اکسیدانی کورکومین نسبت می دهد.

در مورد نوع انتخاب و نگهداری زردچوبه چطور؟

انتخاب زردچوبه: امروزه گیاهان خشک و ادویه جات در سوپرمارکت ها بسیار محبوب هستند. اما بهتر است آنها را از فروشگاه های ادویه جات محلی منطقه خود خریداری کنید ، زیرا مجموعه گیاهان و ادویه های خشک از بالاترین کیفیت و نسبتاً تازه برخوردار است. همیشه زردچوبه ارگانیک بخرید. زردچوبه بسیار متفاوت است و انتخاب پودر زردچوبه بسیار مهم است. زردچوبه غالباً با مواد دیگر مخلوط می شود و به آنها رنگ زرد می دهد. این ماده برای جلوگیری از خطرات ناشی از استفاده از رنگهای مصنوعی استفاده می شود. زردچوبه بیشترین مقدار کورکومین را در پودر کاری دارد که به طور متوسط ​​3.14٪ از نظر وزنی است. زردچوبه هم به صورت تکه های بزرگ و هم به صورت پودر موجود است و باید پس از تأیید طراوت و کیفیت آن خریداری شود.

نگهداری زردچوبه

پودر زردچوبه باید در ظرف محکم بسته شده و در مکانی خشک و خنک و در امان از نور نگهداری شود. بومادران را باید در یخچال قرار دهید. از گرماي زياد بايد خودداري شود زيرا مي تواند اسانس معطر خود را پخش كند. از طرف دیگر ، نور خورشید می تواند رنگی شود. ظرف باید پس از استفاده محکم بسته شود. با قرار گرفتن طولانی مدت در هوا ، طعم و بو از بین می رود.

توسط: رضا فتاح زاده

1399/07/24

برچسب ها:

دیدگاه شما

پذیرای نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.